Najveći problem sa kojim se suočavaju vlasnici malih preduzeća kada je u pitanju SEO je činjenica da su ostavljeni da se sami nose sa tim. Na sreću, ovo ne mora biti tako teško ili problematično kao što ste možda mislili. Sa pravim planom igre i adekvatnom upotrebom SEO alata, lako možete postići impresivne rezultate. Da bismo vam pomogli u tome, evo šest najboljih stvari koje (kao vlasnik malog preduzeća) treba da znate o SEO-u.
RAZMIŠLJAJTE KAO KLIJENT
Kada tražite odgovarajuću ključnu reč, morate da shvatite da ljudi imaju neobičan način kucanja u Google. Da biste ovde dobili prednost, morate početi da razmišljate kao kupac. Šta ovo znači? Pa, pre svega, možda ne želite da koristite najgramatičnije oblike.
Uostalom, članovi i zamenice se često izostavljaju u pretraživanju, a isto važi i za interpunkciju. S druge strane, kada traže SEO za glasovnu pretragu, ljudi imaju tendenciju da koriste više gramatički oblik. S obzirom na popularnost glasovne pretrage danas, ovo bi moglo biti važno imati na umu.
PRONALAŽENJE KONKURENTNIH KLJUČNIH REČI
Sledeća stvar koju treba da uradite je da pronađete konkurentnu ključnu reč i ono što to često znači je da je učini jedinstvenom. Dakle, šta je jedinstvena ključna reč?
Pa, recimo da vodite agenciju za nekretnine, većina industrije (njen najmanje kreativan fragment) koristiće ključne reči kao što su „kuće na prodaju“ ili „stanovi na prodaju“.
Zbog toga morate da budete malo konkretniji i da napravite ključnu reč sa dugim repom. To je ono što će ga učiniti konkurentnijim i smanjiti broj vaših direktnih konkurenata. Uz pomoć specijalizovanih alata za istraživanje ključnih reči, možete izvući maksimum iz ovoga.
DRUŠTVENI MEDIJI SU STALAN IZVOR SAOBRAĆAJA
Morate imati na umu činjenicu da je promet važan faktor rangiranja i da je jedan od najboljih načina da ga povećate promocija vašeg poslovanja i sadržaja na društvenim medijima. Sada, pre nego što nastavimo sa ovom temom, važno je da razumete da ove povratne veze ne poboljšavaju vaš SEO rang na tradicionalan način.
Bez obzira na to, i dalje želite da se pridržavate nekih pravila deljenja. Na primer, morate da se uverite da je vaš sadržaj kvalitetan i organski. Takođe, proverite autoritet domena bilo koje veb lokacije na koju se povezujete.
POKUŠAJTE DA IMULIRATE ISKUSTVO PUZECA
Najvažnija stvar koju treba da znate da biste poboljšali svoj SEO je činjenica da ne optimizujete svoju veb lokaciju samo za ljudsku publiku, već i za pretraživače. Prva stvar koju treba da uradite je da pronađete specijalizovani alat koji će vam pomoći da pronađete sve veze na veb lokaciji.
Ovo treba da se uradi kako bi se osiguralo da su sve stranice ispravno indeksirane. Ponekad će čak i najvažnije stranice na vašoj veb lokaciji biti nevidljive za popisivače zbog greške u kodu. Odvođenje robota ili ljudske publike u ćorsokak nikada nije dobar potez i sa stanovišta SEO-a, to se može smatrati pravom katastrofom.
OPTIMIZACIJA NA SAJTU
Da biste poboljšali svoj SEO, potrebno je da optimizujete samu strukturu svoje veb stranice. Prva stvar koju želite da uradite je da kreirate URL strukturu prilagođenu SEO-u. Osim ovoga, posebnu pažnju želite da obratite na oznake i naslove sadržaja prikazanog na vašoj veb lokaciji. Meta oznake su posebno važne. Konačno, potrebno je da se uverite da je navigacija vaše veb stranice ispravno urađena.
POTREBAN JE ČAK VAŠEM OFFLINE BIZNISU
Jedna od najvažnijih statistika u vezi sa SEO-om tvrdi da oko 78 procenata lokalnih mobilnih pretraga završi u kupovini van mreže. Zašto je to tako? Pa, zato što ljudi žele da provere vašu ponudu i uporede je sa drugima pre nego što kupe.
Oni takođe mogu želeti da provere fizičku adresu vaše prodavnice na mreži ili da pročitaju neke recenzije na mreži.
Samo ovo je dovoljan razlog zašto čak i vašem oflajn poslovanju možda treba snažno prisustvo na mreži.
ZAKLJUČAK
Poslednja stvar koju treba da uzmete u obzir je činjenica da je ovo jedno od onih oblasti gde možete postići veliki uticaj uz minimalno ulaganje vremena, truda i resursa. Stoga je prilično opasno i nepromišljeno pustiti ovu veliku priliku da prođe. Srećom, u doba informacija, sve više preduzetnika je voljno da se sami nosi sa ovakvim zadacima.