Šta su povraćaji sredstava?
Povrat sredstava je jednostavno sporna transakcija. To se dešava kada vlasnik kreditne kartice kontaktira svoju banku koja je izdala i traži povraćaj sredstava. Većina kupaca smatra povraćaj sredstava kao poslednje sredstvo u slučaju spora koji ne mogu da reše direktno sa trgovcem.
Umesto toga, kontaktiraju banku koja je izdala novac kako bi prinudno vratila svoj novac. Kada kupac ospori određenu transakciju, izdavalac kartice poništava tu transakciju, a potrošač dobija nazad svoj novac. U početku, povraćaji sredstava su napravljeni kako bi se osiguralo da klijenti ne moraju da plaćaju za neovlašćene transakcije.
Međutim, neki prevarantski potrošači koriste prednosti povraćaja sredstava da prevare preduzeća, što može biti nesrećna i skupa stvar za normalnog vlasnika preduzeća. Kupac ode u firmu, kupi artikal, a pošto nije želeo da ga plati, izdaje povraćaj.
Koji su uobičajeni razlozi za povraćaj sredstava
• Neispravni artikli ili artikli nisu isporučeni
• Neovlašćene transakcije
• Netačno obračunavanje artikala
• Duplicirana obrada
Kako se nositi sa povraćajem sredstava
Ako tražite načine kako da sprečite povraćaj sredstava sa kreditne kartice, najbolji način je da saslušate svoje klijente i rešite sve bez uključivanja kompanije za izdavanje kartica. Bez obzira da li nudite povraćaj novca ili zamenu artikla, rešavanje problema samostalno može sprečiti skupo povraćaj sredstava.
Ako dobijete obaveštenje o povraćaju sredstava, postoje osnovni koraci koje treba da sledite da biste imali veće šanse da dobijete spor. Najvažnija zaštita od povraćaja sredstava je račun sa potpisom kupca.
Ovo će biti kritično kada pokušavate da dokažete da imate pravo da naplatite tu kreditnu karticu. Ako ste poslali artikal, možda ćete morati da date dodatne informacije.
Ako je potrošač koristio poštu ili telefon za naručivanje, možda će mu biti potrebna faktura ili račun za prodaju. Da biste se dodatno zaštitili, nabavite broj za praćenje i istoriju od kompanije za transport koju ste koristili. Ovo pomaže ako potrošač kaže da proizvod nije isporučen.
Nakon što primite obaveštenje o povraćaju sredstava, trebalo bi da odgovorite što je pre moguće. Gubitkom spora rizikujete da nastanete skupi troškovi povraćaja sredstava i da izgubite svoju robu. Odgovorite u navedenom roku i budite naoružani priznanicama, fakturom, informacijama o praćenju i svim dokumentima koji mogu dokazati legitimnost transakcije.
Kada sve ovo uradite, izdavalac kartice će sve proceniti i utvrditi da li je transakcija bila legitimna. Ako izdavalac presudi u vašu korist, novac će vam biti vraćen. Ako presudi protiv vas, to će biti vraćeno vlasniku kartice. U oba slučaja, dobićete pismeno obaveštenje o ishodu.
E-trgovina
Poslednja stvar koju treba da imate na umu je da ako dobijete više povraćaja sredstava od jednog klijenta, nemojte ih potpuno mešati. Na svaki povraćaj treba odgovoriti posebno i sa svim relevantnim dokumentima. Nemojte koristiti prečice; koštaće vas. Izdavalac neće trošiti svoje vreme na odvajanje dokumenata koji se primenjuju u svakom slučaju. Uzmite si vremena i uverite se da je sve u redu.