spot_img

4 načina da zaštitite podatke kompanije

Date:

Share:

Iako možda mislite da je vaš mali biznis siguran jer bi kriminalci trebalo da budu više zainteresovani za velika imena, niste potpuno u pravu. Podaci iz srednjih i velikih kompanija mogu biti vredniji u smislu novca, ali vaše malo preduzeće je lakši plen.

Neki od njih bi možda želeli da preuzmu manje rizike i izvrše više napada na manje zaštićene sisteme i ovde bi trebalo da učinite svoje poslovanje više nego što oni mogu da prožvakaju. Imajući to na umu, evo 4 korisna saveta o tome kako da zaštitite svoje papirne i digitalne poslovne podatke.

Budite strogi kada dajete pristup

Pristup poslovnim podacima treba da bude ograničen i strogo regulisan. Nema potrebe da se novi zaposleni upoznaje sa svim detaljima o vašem poslovanju, a najveću sigurnosnu proveru treba poveriti samo onima od poverenja.

Prilikom odlučivanja ko treba da ima pristup kakvim poslovnim podacima, potrebno je voditi računa da li su mu oni potrebni za obavljanje posla i da li su se ti zaposleni pokazali kao pouzdani.

Ako određeni zaposleni moraju da rade sa podacima o kartici korisnika ili drugim osetljivim informacijama, bilo bi mudro zamoliti ih da potpišu NDA kako bi bili sigurni da su i sa pravne strane obavezni da budu pažljivi.

Smanjite šanse za ljudsku grešku

Kada je u pitanju sajber bezbednost, to nije samo preduzimanje mera predostrožnosti u vezi sa namernim napadima, već i nenamernim, jer je ljudska greška jedna od najvećih pretnji bezbednosti vaših digitalno uskladištenih podataka. Dok se ozbiljno koncentrišu na svoj posao, vaši zaposleni mogu izostaviti da provere prilog pre nego što ga preuzmu ili zaborave da ažuriraju svoju lozinku.

Zbog toga je implementacija veb filtriranja dobra strategija jer vam daje kontrolu nad različitim aspektima koji se odnose na korišćenje interneta vaših zaposlenih, kao što su ono što preuzimaju i otpremaju, koje veb lokacije posećuju, kontrolu saobraćaja i aplikacija itd. minimiziraćete šanse da dođe do krađe podataka zbog propusta jer ćete biti dobro pripremljeni.

Dodajte dodatni sloj sajber bezbednosti

Kao iu mnogim savremenim kompanijama, vaši zaposleni verovatno koriste različite softverske alate da bi obavili svoj posao i koji vam takođe služe za praćenje njihove produktivnosti kao vlasnika preduzeća. Uobičajena je praksa da svaki zaposleni ima svoj profil ili nalog i da biste dodatno zaštitili podatke, trebalo bi da razmislite o tome da ih zamolite da dodaju dvofaktornu autentifikaciju (2FA).

2FA je dizajniran da potvrdi njihov identitet kada žele da pristupe svojim nalozima i poslovnim podacima – dok se prijavljuju, softver traži da se unesu dodatni brojevi u ograničenom vremenskom periodu. Ova jednokratna lozinka (OTP) se može poslati na adresu e-pošte ili mobilni telefon zaposlenog (kao SMS) ili se može generisati preko aplikacije koju zaposleni treba da instalira na svom pametnom telefonu.

Poboljšajte bezbednost u kancelariji

Svaki hardver za skladištenje ili štampane kopije koji se čuvaju u kancelarijama takođe moraju biti fizički zaštićeni. Vaši zaposleni moraju da poštuju bezbednosne protokole i na primer, ko poslednji napusti kancelariju treba da se uveri da niko nije ostao i da je sve zaključano i da su sva svetla ugašena.

Čak i ako zgrada ima noćnu stražu, i dalje morate sve zaključati jer vešti lopovi mogu pronaći načine da zaobiđu ovu vrstu fizičkog obezbeđenja. Kao dodatni sloj sigurnosti, trebalo bi da razmislite o instaliranju kamera na nekoliko mesta u kancelarijama u video prostor noću, posebno na mestima gde držite bilo kakve osetljive dokumente, a bilo bi mudro da imate i nekoliko kamera u svojoj kancelariji.

Okončanje

Ako vaši poslovni podaci procure, ne samo da ćete izgubiti konkurentsku prednost koju ste možda imali u odnosu na druga preduzeća u istoj niši, već ćete takođe oštetiti svoju reputaciju u slučaju da bilo koji lični korisnički podaci budu ukradeni. Zbog toga morate da investirate i u fizičku i u sajber bezbednost kako biste bili sigurni da su svi podaci zaštićeni.

━ slični članci

Saveti Za Uređenje Enterijera Poslovnog Prostora

Bilo da ste vlasnik određene firme, ili samo jedan od njenih zaposlenih, u interesu vam je da ta firma posluje dobro i da svi...

Kako Da Saznate Čiji Je Broj Telefona Koji Vas Zove?

Da li ste se ikada pitali kako saznati čiji je broj mobilnog telefona koji vas poziva, ako nemate taj broj u imeniku? Kada primite...

Marketinški Alati i Trendovi Koji Će Vam Pomoći Pri Prodaji Nekretnine

Gledajući na izazove iz proteklih godina, vreme je da se napokon fokusiramo na ono što je pred nama. Sa vrhunskim stručnjacima za nekretnine koji...

Šta su povraćaji sredstava i kako se nositi sa njima?

Povrat sredstava je jednostavno sporna transakcija. To se dešava kada vlasnik kreditne kartice kontaktira svoju banku koja je izdala i traži povraćaj sredstava. Većina kupaca smatra povraćaj sredstava kao poslednje sredstvo u slučaju spora koji ne mogu da reše direktno sa trgovcem.

4 neverovatna trenda koji oblikuju pametne gradove

Tehnologija napreduje velikom brzinom i gradovi postaju sve pametniji i pametniji. Bilo da novi trendovi uključuju izbacivanje nekih zastarelih rešenja ili uvođenje novih aktivnosti i pametnih uređaja, nema sumnje da će moderni gradovi izgledati potpuno drugačije u 2019. nego ranije.
spot_img