spot_img

Saveti Za Uređenje Enterijera Poslovnog Prostora

Date:

Share:

Bilo da ste vlasnik određene firme, ili samo jedan od njenih zaposlenih, u interesu vam je da ta firma posluje dobro i da svi njeni članovi ostvare svoj pun potencijal. Naravno, ovo se u svakoj firmi može postići na više načina. Ipak, jedan od načina koji se često zapostavljaju jeste pravilno uređenje poslovnog prostora. U ovom članku, donosimo vam nekoliko veoma korisnih saveta koji će vam pomoći da vaš poslovni prostor organizujete tako da se u njemu svi osećaju što prijatnije. Evo na šta treba da obratite pažnju!

Ulaz i Prvi Utisak

Opšte je poznato da je za formiranje prvog utiska o nekome najbitnije prvih pet sekundi. O osobi koju prvi put upoznajete ćete brzinom svetlosti doneti gomilu nesvesnih zaključaka na osnovu toga kako je obučena, koliko je visoka, i koji joj je govor tela. Isto se dešava i kada potencijalni klijent ušeta u prostorije vaše firme. Prostorija u koju prvo uđe, a to je najčešće prijemni pult, odrediće klijentov ukupni utisak o vama i vašoj organizaciji. Kao što već verovatno znate, mnoge firme u Srbiji uopšte nemaju ovu prostoriju. To je svakako greška koju treba što pre ispraviti. Dobar hol, ili prijemni pult, karakterišu tople boje i jednostavnost. On treba da bude dobro osmišljen, funkcionalan, i da ostavlja utisak ozbiljnosti.

enterijer poslovnog prostora

Neformalni Sastanci – Kutak Za Brze Dogovore

Bez obzira na prirodu posla kojim se bavi vaša firma, njeni zaposleni sigurno često imaju potrebu za raznim vrstama konsultacija. To su najčešće neformalni sastanci koji ne traju dugo i tokom kojih se raspravlja o stvarima kao što su dnevni zadaci, greške koje treba hitno ispraviti, i problemi koji zahtevaju grupni angažman. Prostor za ovaj tip sastanaka čak ne mora da bude ni u posebnoj prostoriji. Dovoljno je ako je dobro zvučno izolovan i ako može da primi četiri do šest zaposlenih. Jedna od najnovijih studija koja se bavila zadovoljstvom zaposlenih na radnom mestu pokazala je da čak 90 posto zaposlenih smatra da ovaj tip sastanaka ima pozitivan uticaj na ukupnu atmosferu i međuljudske odnose.

Kancelarija Direktora

Iako je uređenje direktorske kancelarije najpre pitanje ukusa samog direktora, to ne znači da ovaj deo firme može da izgleda bilo kako. U idealnom scenariju, direktorskom kancelarijom trebalo bi da dominira veliki sto sa velikom i udobnom foteljom. Nasuprot njemu, neophodna je jedna stolica za sve one koji dolaze na razgovor sa direktorom. Ako ima mesta, ne bi bilo loše da se u neposrednoj blizini nađe jos jedan, manji sto, sa nekoliko stolica. Ovo će omogućiti da direktor ima grupni sastanak sa više zaposlenih u privatnijoj atmosferi. Prostorom bi trebalo da dominiraju tople boje, a osvetljenje bi trebalo da bude opuštajuće. Umesto velikih i glomaznih ormana, trebalo bi postaviti manje i kompaktne metalne police. Ukoliko postoji prazan ugao u prostoriji, u njega se može postaviti veštačka ili prava biljka koja će dodatno oplemeniti prostor.

Sala Za Konferencije

Sigurno ćete se složiti da je dobra komunikacija među zaposlenima ključ uspeha svake velike kompanije. Po nekim nedavnim istraživanjima, zaposleni u proseku provedu preko petnaest nedelja godišnje u sali za sastanke i konferencije. Kako bi se u ovom prostoru dobro osećali, i kako bi u njemu svi pružili svoj maksimum, najbolje je da on bude što prostraniji i sa što više prirodnog osvetljenja. Od nameštaja, dovoljno je da tu bude jedan veliki konferencijski sto i odgovarajući broj udobnih fotelja. Naravno, sam sto, ili prostorija, mora da bude opremljena odgovarajućom infrastrukturom kao što su kompjuteri, mikrofoni, zvučnici, i tako dalje.

sala za konferencije

Glavni Radni Prostor

Glavni radni prostor je mesto gde svi zaposleni provide većinu svog vremena na poslu. Neke od najuspešnijih kompanija trude se da ovaj prostor učine što većim i otvorenijim kako bi podstakle zaposlene da što više komuniciraju i funkcionišu kao tim. Iako se svim nalaze u istoj prostoriji, i iako u svakom trenutku mogu da se obrate jedni drugima, ipak svi imaju svoj udobni kutak za rad u kome imaju određenu dozu privatnosti. Stolovi su uglavnom veliki, a fotelje udobne. Osvetljenje je često neonsko i toplo kako bi se podstakla što veća produktivnost. Ventilacija mora da bude savršena jer se u prostoriji u svakom trenutku nalazi veliki broj ljudi.

Zona Za Opuštanje

Svaka moderna firma treba da ima takozvanu zonu za relaksaciju ili zonu za opuštanje. To može biti prostor u okviru glavnog radnog prostora, ili, još bolje, potpuno odvojena prostorija. U nju zaposleni mogu spontano da ušetaju kad god požele da se opuste i skrenu misli sa posla. Što više imate sadržaja u ovoj prostoriji, to bolje. Tako da tu možete smestiti sve od stolova za timske igre do aparata za kafu i vodu. Ovo bi trebalo da bude mesto na koje svaki zaposleni može da dođe da se opusti i da se oseća kao kod svoje kuće.

Izvođači Radova

Iako sve savete iz ovog teksta možete usvojiti i primeniti samostalno, za neke veće prepravke verovatno će vam zatrebati pomoć ljudi koji se uređenjem enterijera bave profesionalno. Ukoliko se odlučite da potražite pomoć, velike su šanse da ćete se izgubiti u obilju opcija koje imate na raspolaganju. U tom slučaju, od velike pomoći mogu vam biti sajtovi kao što je company wall. Na njemu možete da se detaljno upoznate sa poslovanje potencijalnih izvođača i saznate podatke kao što su dužina poslovanja, bonitet firme, broj zaposlenih, i slično. Tek kada se detaljno upoznate sa potencijalnim izvođačima radova, moći ćete da napravite odgovarajući izbor.

━ slični članci

Rad za kompjuterom – Kako sprečiti pojavu bolova u vratnoj i lumbalnoj regiji?

Mnogi ljudi provode značajnu količinu vremena sedeći za radnim stolom, bilo da rade od kuće ili u kancelariji. U stvari, svaki četvrti Srbin sedi...

Kako Da Saznate Čiji Je Broj Telefona Koji Vas Zove?

Da li ste se ikada pitali kako saznati čiji je broj mobilnog telefona koji vas poziva, ako nemate taj broj u imeniku? Kada primite...

Marketinški Alati i Trendovi Koji Će Vam Pomoći Pri Prodaji Nekretnine

Gledajući na izazove iz proteklih godina, vreme je da se napokon fokusiramo na ono što je pred nama. Sa vrhunskim stručnjacima za nekretnine koji...

Šta su povraćaji sredstava i kako se nositi sa njima?

Povrat sredstava je jednostavno sporna transakcija. To se dešava kada vlasnik kreditne kartice kontaktira svoju banku koja je izdala i traži povraćaj sredstava. Većina kupaca smatra povraćaj sredstava kao poslednje sredstvo u slučaju spora koji ne mogu da reše direktno sa trgovcem.

4 neverovatna trenda koji oblikuju pametne gradove

Tehnologija napreduje velikom brzinom i gradovi postaju sve pametniji i pametniji. Bilo da novi trendovi uključuju izbacivanje nekih zastarelih rešenja ili uvođenje novih aktivnosti i pametnih uređaja, nema sumnje da će moderni gradovi izgledati potpuno drugačije u 2019. nego ranije.
spot_img